Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Olsztynku

Letni obóz sportowy w Łapszach Niżnych

Utworzono dnia 13.08.2018

LETNI OBÓZ SPORTOWY W ŁAPSZACH NIŻNYCH

W dniach 8 – 15 lipca 2018 roku odbył się szósty już wyjazd do Łapsz Niżnych na letni obóz sportowy organizowany przez Uczniowski Klub Sportowy „Olimpijczyk” w Olsztynku. W wyjeździe udział wzięło 45 dzieci ze szkół podstawowych z Olsztynka i Waplewa oraz sześciu opiekunów: Andrzej Duda, Iwona Grzeszczak, Ewa Podhajna, Jacek Kamieniecki, Michał Grzeszczak i Piotr Podhajny. Uczestnicy wyjazdu zakwaterowani byli w Zespole Placówek Oświatowych w Łapszach Niżnych, partnerskiej gminie Olsztynka, a wyżywienie zapewniali gospodarze zajazdu HATA z Niedzicy.

W trakcie trwania obozu dzieci i młodzież nie tylko podnosiły swoją sprawność fizyczną i doskonaliły elementy gier sportowych ale poznawały piękno górskich krajobrazów oraz okoliczne zabytki i atrakcje.

Pierwszego dnia pobytu po zakwaterowaniu się i obiadokolacji wszyscy uczestnicy uczestniczyli w grach i zabawach . Drugiego dnia pobytu wybraliśmy się już tradycyjnie do Parku Wodnego Tatralandia położonego w słowackim Liptowskim Mikulaszu. Podczas pobytu uczestnicy oddawali się uciechom zabaw na różnego rodzaju zjeżdżalniach, basenach z podgrzewaną słodką i słoną wodą oraz innych dostępnych atrakcjach. Po drodze podziwialiśmy piękno górskich krajobrazów i panoramę polskich i słowackich Tatr Wysokich. We wtorek do południa ponownie udaliśmy się na Słowację do miejscowości Zdziar. Tam na grzbiecie Spiskiej Magury na granicy Pienińskiego i Tatrzańskiego Parku Narodowego przy stacji narciarskiej Bahledka znajduje się wieża widokowa ze ścieżką edukacyjną. Trasa prowadzi drewnianymi pomostami zawieszonymi wśród wierzchołków drzew na wysokości 24 metrów nad ziemią. Ścieżka ma 603 metry długości i zakończona jest 32 metrową wieżą widokową, na której wierzchołku rozpięta jest siatka. Ze ścieżki i wieży rozpościera się przepiękna panorama Tatr i Pienin. Po południu odbywały się zajęcia sportowe, profilaktyczne i socjoterapeutyczne. W środę wyruszyliśmy do miejscowości Niedzica Zamek. Odpoczywaliśmy na plaży nad jeziorem czorsztyńskim skąd podziwialiśmy ruiny zamku w Czorsztynie. Następnie udaliśmy się pod zamek Dunajec i na zaporę wodną.

Z tamy oglądaliśmy jezioro i zalew czorsztyński, zamek Dunajec i malowniczą okolicę. Kolejnego dnia z przewodnikiem Panią Justyną udaliśmy się na Siwą Polanę skąd wyruszyliśmy podziwiać uroki Doliny Chochołowskiej. Jest to najdłuższa i największa dolina Polskich Tatr. W czasie wędrówki podziwialiśmy Polanę Hucisko, Niżnią i Wyżnią Bramę Chochołowską, Polanę pod Jaworki, bacówki i hale, na których prowadzony jest kulturowy wypas owiec. Odwiedziliśmy kaplicę Jana Chrzciciela, znaną z serialu Janosik. Odpoczęliśmy w schronisku PTTK na Polanie Chochołowskiej (1146 metrów), skąd ruszyliśmy w powrotną drogę na Siwą Polanę. W piątek pojechaliśmy do Zakopanego. Pierwszą atrakcją dnia było wejście na Nosal (1206 m.n.p.m.). Zielonym szlakiem wzdłuż Bystrej, do kas TPN, a następnie stromym podejściem leśną ścieżką wspięliśmy sie na szczyt, skąd można było podziwiać Dolinę Bystrej, Kużnice z kolejkę linową, Kasprowy Wierch, Goryczkową Czubę, Giewont, Świnicę, Kościelec, Kozi Wierch i wiele innych szczytów i dolin. Po odpoczynku przez Nosalową Przełęcz zeszliśmy do Kużnic. Stamtąd przez boiska zakopiańskiego COS poszliśmy obejrzeć Wielką Krokiew, a następnie zeszliśmy do centrum miasta, na ryneczek pod Gubałówką i tradycyjnie pospacerowaliśmy Krupówkami, gdzie był czas na zakup pamiątek i oscypków.Sobota do południa upłynęła na wędrówce pieszej po Łapszach Niżnych. W czasie spaceru odwiedziliśmy kościół pw. św. Kwiryna i Kalwarię Spiską na zboczu góry Gruba, z której podziwialiśmy panoramę miejscowości i okolic. Po południu czas wypełniony był różnego rodzaju rozgrywkami sportowymi i zabawami oraz niestety przygotowaniem się do wyjazdu.

W trakcie całego obozu po południu lub wieczorami odbywały się zajęcia sportowo-rekreacyjne na hali sportowej i boiskach przy szkole oraz zajęcia socjoterapeutyczne i profilaktyczne. Uczestnicy wyjazdu grali w siatkówkę plażową, piłkę nożną, tenisa, badmintona, oglądali także mecze Mistrzostw Świata w piłce nożnej. W niedzielę rano zadowoleni i pełni przeżytych wrażeń ruszyliśmy w drogę powrotną do Olsztynka.

Wyjazd odbył się przy wsparciu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olsztynku.

Piotr Podhajny

Fotorelacja

Utworzono dnia 13.08.2018, 20:23

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.